poniedziałek, 1 czerwca 2015

Pyszne krówki na Dzień Dziecka


Wszystkim Dzieciom-tym małym i tym dużym życzymy jak najwięcej powodów do radości i uśmiechu.

Kochane Dzieciaki-słodkiego życia!


Aby ten miły dzień uhonorować słodkim akcentem, proponujemy wypróbowanie przepisu na pyszne, domowe krówki.
Przepis jest banalnie prosty a efekt murowany-dowodem na to jest fakt, że krówki bardzo szybko znikają...
Przepis pochodzi z bloga eksperymentalnie.com, ja ze względów technicznych ciut zmieniłam skład.

-puszka mleka skondensowanego, niesłodzonego,
-125g cukru,
-65g masła.
Jako dodatek smakowy można dodać do masy ekstrakt z wanilii, kakao, mak itd. - co kto lubi.

Składniki połączyć w rondelku, gotując całość na małym ogniu, cały czas mieszając, najlepiej drewnianą łyżką. Trzeba poświęcić tej procedurze ok. 25 minut.
Gdy masa zacznie gęstnieć, ciemnieć i puszczać bąbelki, lekko przywierać do dna, krówki są gotowe.

Przygotować kartonik, puszkę-pojemnik o prostokątnych narożnikach i wys. przynajmniej 1,5 cm.
Ja użyłam metalowej puszki o wym 20cmx13cm. Pojemnik trzeba wyłożyć papierem do pieczenia, inaczej masa krówkowa nie odejdzie od ścianek.
Wylać masę do pojemnika, odstawić do całkowitego wystygnięcia.
Wyjąć masę, pokroić na prostokątne kawałki.

Moje krówki zostały przygotowane na bazie mleka skondensowanego, ale słodzonego (innego nie było). Ograniczyłam ilość cukru do połowy, a do masy dodałam kakao.
Krówki wychodzą kruchutkie, rozpływają się w ustach!!!

Zapakowane w papierki własnej produkcji lub po prostu włożone do fajnej puszki, mogą miłym dodatkiem do prezentu.
Smacznego!!!
Tak wygląda stygnąca masa krówkowa-u mnie z kakao




1 komentarz:

  1. Bardzo lubię te cukierki a szczególnie te jakie są miękkawe jak karmelek. Chociaż czasami mam chęć na te bardziej chrupiące i łamliwe. Dziękuję za nowy pomysł na ich zrobienie, na pewno ten też wypróbuję. Obecnie robiłam już kilka w ten sposób http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-slodycze-krowki/ też są niezłe ale wypróbuje teraz przepis z tej strony, wydaje się że mogą być jeszcze lepsze.

    OdpowiedzUsuń